Warunki na
norweskich drogach często są trudniejsze od tych, do jakich przyzwyczajeni są
zagraniczni kierowcy. Do tego dochodzi wiele szczególnych przepisów, np.
dotyczących rodzaju opon i stosowania łańcuchów śniegowych dla samochodów
ciężarowych. Do tej pory jednak norweskim władzom trudno było nawiązać dialog
z kierowcami. - Dlatego zadaliśmy
sobie pytanie: kogo posłuchają? - mówi Ingrid Finboe
Svendsen, dyrektor Państwowej Inspekcji Pracy, jednego z uczestników
kampanii. - Odpowiedź była oczywista - mamy!
Mama pasażerem
W
celu podniesienia świadomości wśród zagranicznych kierowców i ich pracodawców
na temat przepisów i warunków jazdy w Norwegii władze wraz z uczestnikami życia
gospodarczego stworzyły kampanię pt. "Mamma presenterer" (Mama
przedstawia). Krótki filmik umieszczony na stronie kampanii (http://www.motherpresents.org/pl/) cieszy się
wielką popularnością - w krótkim czasie osiągnął ponad 2 miliony wyświetleń. Do
udziału w nim twórcy zaprosili Annę Gorzynik, mieszkankę Krosna, a
prywatnie mamę 33-letniego Łukasza - kierowcy ciężarówki. Mama wraz z synem
przemierzała tirem norweskie szlaki. Władze wierzą, że udział matki pięciorga
dzieci pomoże sprawić, aby warunki pracy i jazdy w Norwegii były
bezpieczniejsze dla zagranicznych kierowców. Nie dotyczy to tylko
bezpieczeństwa, ale również świadomości praw kierowców. - Ważne by pokazać zagranicznym kierowcom, że mogą zaufać
tutejszym władzom - podkreśla
Finboe Svendsen.
Trzy razy bardziej narażeni
na wypadek
Raport
badawczy Fafo/TØI podaje, że w wypadkach drogowych z udziałem samochodów
ciężarowych ginie aż o 35 % więcej ludzi niż wynosi średnia europejska.
Strona internetowa kampanii: http://www.motherpresents.org/
Film z polskimi napisami na YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=bKpixU5Ol0c
Kontakt prasowy:
Weronika Zimny
Tel.: 506073513
w.zimny@youll.pl
All rights reserved 2013 - 2024; Deweloper Ads-Center.NET